Został wyprodukowany 7 lutego 1946 roku w wersji J3 z silnikiem Continental C 65.
8 lutego 1946 roku samolot otrzymał oświadczenie zgodności z wytycznymi FAA oraz certyfikat zdatności do lotu.
Samolot został kupiony 11 lutego 1946 roku za kwotę 2010 USD (ok. 31tys. USD w 2023r.). Zakupu dokonała firma Piedmont Aviation zlokalizowana w Karolinie Północnej. Lotnisko tej firmy było bazą szkoleniową pilotów USA.
28 maja 1946 roku samolot otrzymał certyfikat posiadania właściciela, natomiast 4 czerwca tego samego roku został po raz pierwszy zarejestrowany. W trakcie eksploatacji w szkole lotniczej Piedmont Aviation uległ niegroźnemu wypadkowi podczas lądowania.
Pierwsza naprawa samolotu miała miejsce 25 czerwca 1946 roku. W tym czasie w samolocie znajdował się silnik Continental A-65-8 oraz śmigło Sensenich 72C42. Nastąpiła kompleksowa wymiana prawej goleni podwozia, wymieniono przednią szybę i wszystkie szyby po lewej stronie kabiny. 22 października 1946 zakończyła się ogólna naprawa samolotu
31 czerwca 1951 roku samolot został sprzedany osobie prywatnej mieszkającej w Karolinie Północnej i 6 sierpnia 1951 roku przerejestrowany.
23 lutego 1956 roku samolot został sprzedany po raz kolejny osobie prywatnej mieszkającej w Winsconsin i ponownie sprzedany. Przerejestrowanie nastąpiło 10 kwietnia tego samego roku.
3 czerwca 1957 roku samolot został sprzedany osobie prywatnej z Karoliny Północnej. Przerejestrowanie nastąpiło 18 czerwca 1957 roku.
13 listopada 1957 roku Piper został sprzedany po raz kolejny i trafił w ręce osoby prywatnej w tym samym stanie. Kupiono go na kredyt, który został spłacony 16 lutego 1959 roku.
17 lipca 1959 roku samolot został sprzedany osobie prywatnej i pozostał dalej w Karolinie Północnej, a przerejestrowanie nastąpiło 29 września 1959 roku.
3 marca 1965 roku samolot został sprzedany osobie prywatnej mieszkającej w Karolinie Południowej. Po pięciu latach Piper stracił certyfikat rejestracji (w 1970 roku).
Przez wiele lat samolot stał rozebrany na części i przechodził w tym stanie z rąk do rąk.
Po 37 latach 30 września 2007 roku został złożony wniosek o ponowną rejestrację samolotu, a jego właścicielem został Thomas Borek mieszkający na Florydzie. Thomas próbował dowiedzieć się o historii Cuba wysyłając listy do poprzednich właścicieli, niestety nie otrzymał od nich żadnej odpowiedzi.
28 sierpnia 2015 roku samolot z silnikiem C-90F został sprzedany kolejnej osobie i został przetransportowany do Gorham w północno-wschodniej części USA w stanie Maine. Nowy właściciel przebudował samolot do wersji L4H, dokonał generalnego remontu silnika, kupił nowe śmigło metalowe McCauley jednak nie udało mu się ukończyć projektu.
W roku 2019 samolot został kupiony przez KAGERO PUBLISHING i sprowadzony do Polski w kolejnym roku. Piper został poddany gruntownej odbudowie w Zakładzie Naprawczym Sprzętu Lotniczego w Żywcu. KAGERO PUBLISHING wybrało dla niego historyczne malowanie 82 Amerykańskiej Dywizji Powietrznodesantowej, elitarnej All American, stacjonującej w Karolinie Północnej.
Samolot został złożony i oblatany na przełomie sierpnia i września 2021r. w Górskiej Szkoły Szybowcowej Aeroklubu Polskiego na Górze Żar a pod koniec lutego 2022r. Antoni Nowak przeprowdził go do Mielca.
Piper otrzymał schronienie w hangarze Fundacji Biało-Czerwone Skrzydła. Kilka dni późnij na lotnisku w Mielcu wylądowało ponad półtora tysięca żołnierzy amerykańskiej 82 Dywizji Powietrznodesantowej, która opuściła Fort Bragg w Karolinie Północnej aby wzmocnić wschodnią flankę NATO po inwazji Rosji na Ukrainę. Przez kilka miesięcy w hangarze Fundacji Piper Cub sąsiadował ze statkami powietrznymi amerykańskiej dywizji.
W maju 2022r. Piper Cub został przebazowany na lotnisko Aeroklubu Stalowolskiego w Turbi. Dzięki uprzejmości Aeroklubu stacjonował tam do końca maja 2023r.
Obecnie samolot bazuje na historycznym lotnisku w Radawcu Dużym w hangarze Aeroklubu Lubelskiego.
Piper Cub uczestniczył w kilku eventach lotniczych ciesząc się dużym zainteresowaniem publiczności.
Szczególne podziękowania dla Jakuba Lejmana i Mai Majsak za pomoc w odtworzeniu historii egzemplarza